سوالات متداول
سامانه موبایل بانک شرکتی «آدانیوم» یک اپلیکیشن با کاربری آسان است که با یکپارچه کردن همهی حسابهای بانکی یک شرکت از بانکهای گوناگون، مدیران را از چالشهای استفاده روشها و اپلیکیشنهای متعدد آسوده میکند.
شما میتوانید براساس کدملی خود و دسترسیهایی که توسط اپراتور سیستم یا راهبر شرکت برایش تعریف شده، فهرست حسابهای شرکتی خود در بانکهای مختلف را مشاهده کنید. در این فهرست، ماندهی موجودی هر حساب نیز به شما نمایش داده میشود و میتوانید ترتیب آنها را براساس شرکت، نوع حساب، مانده موجودی، تعداد دستور پرداخت منتظر امضا، یا به ترتیب دلخواه خود مرتب کنید.
در اپلیکیشن آدانیوم برای هر حسابی که در فهرست حسابهای اپلیکیشن دیده میشود، گزینه مشاهدهی صورتحساب، در صورت وجود دسترسی، به شما نشان داده میشود. شما میتوانید صورتحساب را براساس نوع تراکنش (واریز/ برداشت) فیلتر کنید.
در صورتی که دسترسی ایجاد دستور پرداخت توسط راهبر شرکت به شما داده شده باشد، میتوانید یک دستور پرداخت جدید ایجاد کنید. هر دستور پرداخت میتواند چندین مقصد داشته باشد که هر مقصد میتواند یک حساب داخلی یا یک شماره شبای مربوط به دیگر بانکها باشد. با وارد کردن هر شماره حساب یا شبا، نام صاحب حساب از طریق فراخوانی سرویس مربوطه از بانک استعلام و نمایش داده می شود. ایجاد دستور پرداختهای ترکیبی (عادی و پایا) امکان پذیر است و یک دستور پرداخت پس از ایجاد، براساس تشریفات پیش فرض تعریف شده برای حساب توسط راهبر شرکت، یا براساس تشریفات خاصی که برای این دستور پرداخت در زمان ایجاد مشخص شده، برای امضا به مدیران مربوطه ارسال میشود.
پس از ایجاد دستور پرداخت، به ترتیب ذکر شده در تشریفات آن، مدیران امضادار نوتیفیکیشنی برای امضا روی گوشی خود دریافت می کنند که با کلیک بر روی آن، دستور پرداخت نمایش داده میشود که با استفاده از سنسور بیومتریک گوشی (اثر انگشت یا تصویر چهره) یا پین کاربر احراز هویت شده امکان امضای آن فراهم است و پس از پاسخ به درخواست امضا، برای نفر بعدی ارسال میشود.
پس از کامل شدن امضاها، دستور پرداخت آماده ی پرداخت می شود. کاربری که دارای این دسترسی باشد می تواند پرداخت را انجام دهد. پس از فراخوانی سرویس انتقال وجه برای هر سطر، وضعیت هر سطر جداگانه به روز رسانی می شود. در صورت عدم دریافت پاسخ نتیجه قطعی عملیات هر سطر از بانک، وضعیت آن سطر به نامشخص تبدیل می شود و با زدن دکمه ی تلاش مجدد، استعلام وضعیت تراکنش انجام می شود.
دستور پرداختهای پایان یافته به کاربرانی که در تشریفات آن دستور پرداخت حضور داشتند و دسترسی مشاهدهی آن حساب را نیز دارند، نمایش داده میشود. در صورت داشتن دسترسی ایجاد، میتوانید نسبت به تکرار دستور پرداخت قبلی و ساخت دستور پرداخت جدید از روی آن اقدام کنید.
شخصی که توسط شرکت به عنوان راهبر انتخاب شده است، از طریق پورتال وب آدانیوم میتواند به سایر اشخاص روی حسابهای شرکت دسترسی مشاهده، ثبت دستور پرداخت، و انجام پرداخت را بدهد یا این دسترسی را از فرد بگیرد.
راهبر شرکت از طریق پورتال وب آدانیوم میتواند ترتیب پیش فرض امضا توسط امضاداران هر حساب را تعیین کند. هر دستور پرداخت پس از ایجاد به ترتیب ذکر شده در این تشریفات برای مدیران امضادار حساب به صورت نوتیفیکیشن ارسال می شود.
شما میتوانید با تعریف شماره حساب یا شباهای پرکاربرد خود در یک فهرست، هنگام ساخت دستور پرداخت شماره حساب را از این فهرست انتخاب کنید. امکان ذخیرهی خودکار حسابهای موجود در یک دستور پرداخت در این فهرست نیز وجود دارد
کاربری که دسترسی ایجاد دستور پرداخت دارد، از طریق پورتال وب آدانیوم میتواند نسبت به بارگذاری فایل اکسل دستهای تراکنشها مطابق فرمت نمونه اقدام کند.
برای تعریف یک حساب شرکتی جدید، باید مراحل دریافت API دسترسی به آن حساب توسط مشتری از شعبه پیگیری شود و نهایتاً اعتبارنامههای ارائه شده توسط شعبه (مانند فایل امضای دیجیتال یا کد کاربری) برای ثبت در تنظیمات لایه سرویس توسط اپراتور پشتیبانی در اختیار وی قرار گیرد. اپراتور همچنین شرایط برداشت حساب را مطابق روزنامه رسمی تنظیم میکند و پس از آن راهبر شرکت میتواند دسترسی مشاهده و عملیات روی حساب را به کاربران دیگر اعطا کند.