آدانیوم: مولتی بانک شرکتی

 امضای دیجیتال نقطه تحول آدانیوم

مدیرعامل آدانیک، در گفت و گو با پایگاه آموزشی خبری عصر بانک محصول آدانیوم را یک مولتی بانک اختصاصی برای مدیران کسب و کارها و هلدینگ‌ها معرفی کرد و گفت: «انعطاف، سادگی و امنیت در بانکداری دیجیتال سه رکن اصلی در ارائه خدمات آدانیوم به کاربران بانک ها است.»

یکی از چالش‌های پیش‌روی مدیران ارشد هلدینگ‌ها، اصناف و کسب وکارهای بزرگ، مدیریت حساب‌های مختلف در بانک‌های متعدد است. شرکت آدانیک با ارائه محصول آدانیوم خود این چالش را حل کرده است.

علی حاجی‌زاده مقدم در گفت‌وگو با «عصربانک» در ابتدا تصریح کرد: «با آدانیوم چالش‌های مدیران هلدینگ‌ها و کسب و کارها در کنترل و مدیریت حساب‌های بانکی متعدد در بانک‌ها و شرکت‌های مختلف حل شده است.»

بهینه سازی خدمات بانکی با مولتی بانک

منظور از مولتی بانک چیست؟ حاجی‌زاده مقدم با بیان اینکه هر دستگاه کارتخوان فروشگاهی یا خودپرداز بانکی را می‌توان یک مولتی بانک به حساب آورد؛ اظهار داشت: مولتی بانک یعنی مشتری در یک نقطه بتواند از سرویس‌های بانک‌های مختلف بهره ببرد؛ به طور کلی ایده مولتی بانک این است که مشتری بتواند از کانال‌های دسترسی اختصاصی که هر بانک برای مشتریان خودش فراهم می‌کند فراتر برود و خدمات مالی مورد نیازش را از درگاه‌های فرابانکی به شکل یکپارچه و تجمیع شده دریافت کند. کارت‌های بانکی قبلاً این مسیر را تا حدی پیش برده‌اند و امروز مشتریان با استفاده از کارت‌های خود، مستقل از اینکه کدام بانک صادر کننده کارت است، می‌توانند از همه دستگاه‌های خودپرداز و پوزهای فروشگاهی و حتی اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی استفاده کنند. ولی سایر خدمات مبتنی بر حساب هنوز در انحصار کانال‌های اختصاصی هر بانک است و به ویژه مشتریان حقوقی بیشترین چالش را در این زمینه دارند.

شکست انحصار کانال توزیع با مولتی بانک

وی کاربرد مولتی بانک را بهینه سازی دسترسی به خدمات بانکی عنوان کرد و گفت: «مولتی بانک ادامه روند بانکداری باز است. همانطور که در بانکداری باز انحصار دسترسی بانک‌ها به سرویس‌های بانکی باز شده، در مولتی بانک انحصار کانال‌های توزیع خصوصی بانک‌ها شکسته شده و این امر برای کانال‌های جدید، بانک‌ها و مصرف کنندگان منفعت سه طرفه دارد.»

حاجی‌زاده مقدم یکی از برندگان رشد مولتی بانک‌ها را پلتفرم‌های بانکداری باز دانست و افزود: «مولتی بانک مکمل سرویس‌های بانکداری باز برای رساندن خدمات به دست مصرف کننده است. با مولتی بانک تنوع گزینه‌ها و خدمات برای مصرف کننده بیشتر، هزینه توسعه بانک‌ها کمتر و هم افزایی و نوآوری در شبکه بانکی گسترده‌تر می‌شود.»

اقدامات آدانیک در حوزه مولتی بانک

حاجی‌زاده آدانیک را فراهم کننده راه‌حل‌های نوآورانه بانکداری دیجیتال توصیف کرد و در تشریح خدمات آن گفت: «آدانیک سال‌هاست در حوزه مشتریان حقوقی فعال است. محصول دیجیتال بانک شرکتی آدانیک با نام «کیلید» در بانک آینده، با نام «داک» در بانک شهر و با نام‌های دیگر در بانک‌های کارآفرین، کشاوری، نور و پارسیان به مشتریان حقوقی خدمات ارائه داده است. با «کیلید» مدیران شرکت‌ها کنترل کاملی روی فرآیند صدور و امضای دستورپرداخت‌های بانکی دارند و تجمیع حساب‌های شرکت‌های مختلف در یک جا هم انجام می‌شود. در سال گذشته خدمات چک دیجیتال (پیچک و چکاد) نیز به «کیلید» اضافه شده است و از این نظر هم نیازهای جاری و آتی مشتریان حقوقی بانک را برآورده می‌کند. ولی اگر مشتری در چند بانک حساب داشته باشد، همچنان دردسر نصب و مدیریت اپلیکشین‌های متعدد را دارد و باید اپلیکشین‌ هر بانک را جداگانه نصب و فعال کند.»

بانک ها

آدانیوم؛ مولتی بانک اختصاصی مدیران

مدیرعامل آدانیک، آدانیوم را یک مولتی بانک اختصاصی برای مدیران معرفی کرد و گفت: «تجمیع خدمات مدیریت الکترونیکی دستور پرداخت‌ها در یک اپلیکشین نیازی بود که از طرف مشتریان متوجه آن شدیم تا محصولی به نام آدانیوم تولید شود. آدانیوم یک مولتی بانک شرکتی برای ارائه خدمات وی‌آی‌پی و اختصاصی به مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ است. با آدانیوم چالش‌های مدیران هلدینگ‌ها در کنترل حساب‌های متعدد برای شرکت‌های مختلف در بانک‌های گوناگون به شکل یکپارچه حل شده است.»

حاجی زاده مقدم با تأکید بر اینکه آدانیوم خلاء خدمات بانکی برای مدیران هلدینگ‌ها را پُر می‌کند، افزود: «در نبود بانکداری دیجیتال تمام فرایندهای بانکی برای شرکت ها به صورت کاغذی و حضوری و زمان بر و در برخی موارد دارای ریسک و چالش بود، چرا که مدیران کنترل کاملی روی فرآیندهای مالی نداشتند. اما این مسئله با تحولات بانکداری دیجیتال حل شد و آدانیوم فراتر از آن علاوه بر سرعت بخشی، دسترسی به خدمات بانکی را برای مدیران به شکل یکپارچه و فرابانکی شفاف و قابل کنترل می‌کند.»

تجربه نوین از خدمات بانکی در آدانیوم

به گفته حاجی‌زاده مقدم، در حال حاضر سرویس‌های پایه بانکی اعم از مشاهده مانده و صورتحساب و انتقال وجه‌های مختلف درون بانکی و بین بانکی تکی و گروهی در سقف های مختلف پوشش داده می‌شود. همچنین  امکان مدیریت دسترسی به حساب‌ها در بین کارکنان شرکت و تعریف فرآیندهای داخلی گردش دستور پرداخت برای مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ بدون محدودیت در آدانیوم فراهم شده است.

مدیرعامل آدانیک با بیان اینکه تجربه خدمات بانکی در آدانیوم یک تجربه نوین است، افزود: «در شرایط فعلی، اتصال به بانک‌ها فرآیندی نسبتاً هزینه‌بر است، بنابراین فعلاً ارائه خدمات آدانیوم در سطح هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ است. اما هدف میان مدت ما ارائه خدمات به شرکت‌های کوچک و متوسط نیز هست و این برنامه با بالغ شدن شیوه‌های اتصال به بانک‌ها، قوی و کارآمدتر شدن پلتفرم‌های بانکداری باز و عملیاتی شدن امضای دیحیتال بانکی به عنوان حلقه‌ی مفقوده‌ی ارائه خدمات دیجیتالی به مشتریان بانک‌ها، اجرایی می‌شود.»

قابلیت فعال بودن آدانیوم در تمام بانک‌ها

وی با اشاره به ارائه خدمات آدانیوم در بانک‌ها گفت: «محدودیت در ارائه خدمات به بانک ها وجود ندارد و در هر بانکی که روشی برای ارائه دسترسی API به حساب های حقوقی فکر کرده باشد، امکان اتصال به آدانیوم برای آن بانک فعال می‌شود.»

حاجی‌زاده مقدم تصریح کرد: «در حال حاضر آدانیوم بر حسب در خواست مشتری و نیاز بازار پیش می‌رود و این سامانه اکنون به اکثر پلتفرم‌های بانکداری باز متصل است و حساب‌های مشتریان در شش بانک بزرگ در آن فعال است؛ اما توسعه و ارائه خدمات به سایر بانک‌های کشور در زمره‌ی برنامه‌ها و اهداف آتی شرکت آدانیک است.»

مدیرعامل آدانیک در تشریح نحوه همکاری هلدینگ‌ها با این مجموعه گفت: «هلدینگ‌ها می‌توانند از طریق سایت آدانیک درخواست دریافت خدمات خود را ثبت کنند و ما به نمایندگی از مجموعه کارهای بانکی را انجام می‌دهیم و آن‌ها را درخصوص چگونگی مراجعه و طرح درخواست با بانک راهنمایی و همراهی می‌کنیم.»

بانک ها

چشم انداز شرکت آدانیک برای توسعه خدمات آدانیوم

حاجی‌زاده با اشاره به چشم انداز شرکت آدانیک برای توسعه خدمات آدانیوم در سطح کشور گفت: « ارائه خدمات آدانیوم به مشتریان حقوقی یک سوم بانک‌های پرکاربرد جزو اهداف و برنامه‌های سال جاری ماست، هر چند این ارائه خدمات بر حسب اولویت و درخواست و نیاز مشتری است، اما برنامه ما برای ارائه خدمات به بانک ها نیز تعریف شده است.»

وی افزود : «نیاز خدمات بانکی شرکت‌ها و مشتریان حقوقی در زمینه تسهیلات، چک، تنخواه، مالیات، خدمات مرتبط با بیمه تامین اجتماعی و … بسیار زیاد است و ما بر حسب نیاز مشتری خدمات آدانیوم را توسعه داده و رفع نیاز آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.»

چالش‌های توسعه آدانیوم

مدیرعامل آدانیک به چالش‌های توسعه آدانیوم اشاره کرد و گفت: «نوین بودن خدمات آدانیوم در حوزه بانکداری یکی از چالش‌های آن است و به دلیل ناآشنایی، هنوز روال ارائه خدمات آن پخته نشده است و حتی پرسنل شعب بانکی از رویه‌های این موضوع اطلاع دقیقی ندارند.»

وی افزود: «ارائه خدمات آدانیوم برای تمام مشتریان یک فرایند سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر است. به همین دلیل است که خدمات آن صرفاً برای هلدینگ‌ها و مجموعه‌های بزرگ تعریف شده است اما حتماً با بلوغ آدانیوم و پلتفرم‌های بانکداری باز این چالش‌ها رفع خواهد شد.»

امضای دیجیتال نقطه تحول آدانیوم

مدیرعامل آدانیک در پایان به مشکلات رگولاتوری اشاره کرد و گفت: «در بخش رگولاتوری خوشبختانه منعی برای ارائه این خدمات وجود نداشته و بخش‌نامه‌های جدید نیز ارائه دسترسی API به کسب و کارها را به رسمیت شناخته است. البته در بخش آنبوردینگ مشتریان حقوقی و احراز هویت این دسته از مشتریان ابهامات و مشکلاتی وجود دارد، که به نظر من با بهره بردن از امضای الکترونیکی این مشکل در بانکداری باز و به طور خاص در مولتی‌بانک به طور اصولی و امنی حل خواهد شد و این یک نقطه تحول برای توسعه مولتی بانک و بانکداری باز به خصوص برای مشتریان حقوقی و شرکت‌ها خواهد بود.»

منبع: عصر بانک

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *